رادیو ظریر

مناره‌هایی برای روشنایی بخشیدن
رادیو ظریر
از اینجا دنبال کنید

رادیو ظریر

مناره‌هایی برای روشنایی بخشیدن

خشت‌های منارۀ نخست

جمعه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۸

در این پست منابع به‌کاررفته و تکمیلی منارۀ نخست قرار گرفته‌اند تا مخاطبین علاقمند بتوانند مطالب بیشتری را در این خصوص دنبال کنند.

محتوای متنی:

  1. مصاحبۀ آقای علیرضا قهاری با خبرگزاری جام‌جم، خبرگزاری مهر که در آن مختصری از سیر معماری ایران و ضرورت طرح روز معمار سخن گفته‌اند. ماجرای نامه‌نگاری به ریاست جمهوری و پیشنهاد ثبت روز معمار در این مصاحبه‌ها ذکر شده است.
  2. خبرگزاری فارس در سال 1388 خبری را به ماجرای ثبت روز معمار در تقویم اختصاص داده‌ است.
  3. باشگاه خبرنگاران جوان هم در سال 1392 به ماجرای سرگردانی روز معمار در تقویم رسمی کشور پرداخته است.
  4. گفتگوی آقای علیرضا میثاقیان با سرویس معماری هنرآنلاین که به شکل فراگیر درمورد وضعیت معماری کشور (سال 1393) صحبت می‌کنند و در بخشی از مصاحبه به ضرورت ثبت یک روز به نام معمار و تلاش‌هایشان در این خصوص اشاره کرده‌اند.
  5. پیام آقای فریدون رضوی‌کیا (رییس بنیاد علمی پژوهشی معماری و شهرسازی ایران) به مناسبت فرارسیدن روز معمار در سال 1396 که در آن اهمیت ثبت روز معماری را توضیح می‌دهند.
  6. خبرگزاری ایرنا با بنیاد معماری میرمیران، درخصوص ماجرای اهداء جایزه‌ی میرمیران در روز معمار گفتگو کرده.
  7. فایل صوتی سخنرانی خانم انوشه منصوری در مؤسسۀ مطالعاتی جهانباغ ایرانیان در کانال تلگرام انجمن مفاخر معماری قرار داده شده. در بخشی از اپیزود صدای ایشان را در توضیح روز معمار می‌شنویم.
  8. روز جهانی معماری که در اتحادیۀ بین‌المللی معماران به رسمیت شناخته شده و هرساله در ماه اکتبر برگزار می‌شود.
  9. سریال شیخ‌ بهائی که در شبکه‌ی دوم سیمای جمهوری اسلامی ایران تهیه شده و از طریق کانال آپارات شبکۀ جهانی جام‌جم قابل دسترسی است. این سریال در هجده قسمت و به کارگردانی آقای شهرام اسدی تهیه شده است. بازیگر نقش شیخ بهائی آقای علی نصیریان هستند که بخشی از صدای ایشان را در اپیزود نخست شنیدیم.
  10. مستند سرزمین ستاره‌ها که در شبکۀ مستند سیما به کارگردانی آقای علی‌محمد قاسمی تهیه شده و در قسمت ششم به معرفی زندگی شیخ بهائی می‌پردازد.
  11. آقای مهندس محمد بهشتی هم کتابی با عنوان شیخ بهایی و توپ مروارید تألیف کرده‌اند که به شرح وضعیت جامعه در روزگار شیخ می‌پردازد.

محتوای چندرسانه‌ای:

  1. موسیقی مسخ از آقای حافظ ناظری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی